Moram da se vratim na temu psihloških linija (nivoa) ili linija sa okruglim brojevima (završavaju na 00 ili 50).
Nije mi jasno mišljenje da su to brojevi kao i svaki drugi (u matematičkom smislu jesu) i da ne treba da obraćamo pažnju na njih. Veliki igrači na forexu postavljaju svoje narudžbine što dovodi do:
1. usporavanja brzine promene cene,
2. neodlučnost cene (oscilacije cene u kanalu, pravilnom, nepravillnom, horiznotalnom, kosom... ili
3. promenu smera kretanja cene (odbijanje)
postoji i slučaj 4. kada cena prođe bez promene brzine. Ovaj 4 slučaj je interesantan za ulazak naročito ako je brzina promene cene velika, što je i tema ovog treda/foruma.
Cenu možemo uporediti sa vozom, a psihloške nivoe (i ostale SR nivoe) sa stanicama. Ekspresni vozovi projure kroz stanice. To je ono što nam treba i u šta uskačemo jer ekspresni voz će nas odvesti daleko i to brzo. Neki drugi vozovi zastanu u stanicu pa nastave dalje, a neki dobiju novi raspored, odnosno mora da se vraćaju odakle su i krenuli (odbijanje)
Pogledajmo eurusd u poslednja 3 dana.
Akteri: cena, tj. voz
Stanice: 1.28 i 1.29 (sagradili ih veliki kupci i prodavci)
Putnici: kupci i prodavci
Kandele: kilometi koje voz prevaljuje
Stanicu/nivo/liniju ne treba posmatrati kao liniju bez debljine nego kao zonu.
Cena je prvo stigla do 1.29. Tu je usporila, bila neodlučna, formiral pin bar hammer (prkatično se posle vraćanja odbila od 1.29 i nastavila početnim smerom).
Posle par kandela ponovo je pokušala da priđe ka 1.29, odbila se, formirala zeleni shooting star, koji nam je najavio kretanje u prvobitnom smeru i dobro mesto za ulazak.
Posle dve crvene kandele i stižemo do neodlučne kandele (dodji) koja najavljuje povratak na 1.29. Višestruki pokušaji vraćanja i prolaska kroz stanicu završili su se naslavno, sunovratom cene za 100 pipa, tj do 1.28.
Voz pošto nije ekrspresni staje u stanici 1.28, i proverava šta je činiti. Zaključak je da se mora nazad. Postojanim ritmom vrača se, na kratko menja smer da pokupi zakasnele prodavce i konačno stiže u stanicu od koje je i krenula: 1.28.
Drugi put je u toj stanici i ne pokušava da bude navalentna i da po svaku cene prođe nazad. Uredno zelenim pin barom najavljuje putovanje ka 1.29. Solidan signal za putnike koji još nisu u vozu. Za neodlučne tu je sledeća kandela, crveni pin bar. Nju su svi videli i ukrcali su se (zauzeli pozicije) tako da voz putuje postojanim ritmom, odnosno nema većih usporavanja. Mesta u vozu ima i dalje pošto je likvidnost valutnog para velika.
Drugi dolazak u 1.29. Poznata stanica tako da je sledilo brzo iskrcavanje putnika, tj prodavaca. Njihova mesta su zauzeli kupci koji žele da vide voz i sebe u 1.29. Sve se odvija po planu, voz usput skuplja druge kupce i hrli ka 1.29.
Kao grom iz vedra neba stiže naredba sa vrha, veliki prodavac želi da se putuju u drugom smeru i to ekspresno. To ostalim putnicima nije po volji ali ne mogu ništa osim da napuste voz ili da promene svoje interese i da oni krenu u tom pravcu.
Hoću da kažem da su psihloški nivoi, SR linije i Fibionačijevi nivoi (u neka prethodna 2,3 posta sam dao lepe primere snage Fibionačijevih nivoa) mesta koja cene respektuje u svom kretanju. I sa njima nije lako razumeti kretanje cena ali bez njih, kretanje cene bi nam bilo skoro potpuno besmisleno.
U datom primeru imali smo čak 5+1(proboj) dobrih mesta za ulaske, čime dolazimo do druge tenike dobrog ulaska u poziciju:
Odbijanje od psihloškog nivoa (
http://www.forexsrbija.rs/forum/index.php?topic=74.msg675#msg675).